Science fiction film, tv, bøker og spill-omtale

Ny Star Trek tv-serie i 2017

ST Prime teaserDette er da altså teaserplakaten for den nye Star Trek tv-serien som kommer januar 2017 på CBS sin streamingtjeneste. Det er mildt sagt få detaljer å finne om serien, men utfra plakaten kan man jo slå fast som et medlem av Larvik Trekkers påpekte at dette ser ut til å finne sted i den tidslinjen de fleste av oss kjenner veldig godt, altså prime-universet om man vil bruke terminologien fra de nyere Star Trek-filmene. En annen ting er tidsperioden, det kan virke som om det foregår i en tid hvor Sovereign class skip fortsatt brukes av Starfleet. Første gangen vi ser denne klassen er jo i Star Trek – First Contact som foregår i 2373 og at Enterprise E ble «romsatt» året før, altså 2372. Star Trek Nemesis foregår i 2379 forøvrig. Det er jo ikke fastsatt når Sovereign class gikk ut av bruk, men vi kan kanskje forvente oss noe etter at Dominionkrigen er over?

Sovereign_class

Produsentene vil være Alex Kurtzman og Heather Kadin. Kurtzman var co-writer på de to nyeste Star Trek-filmene, Star Trek og Star Trek Into Darkness, noe som gjorde meg litt skeptisk, men Kadin vil kanskje være en god makker for ham siden hun har bakgrunn fra bla. Fringe, Sleepy Hollow og har vært vice president for dramautvikling hos Warner Bros tv.

Serien ser ut til å ville vinkle seg tilbake til Star Treks originale motto om og utforske strange, new worlds og nye sivilisasjoner.

2 responses

1. Rent personlig vil jeg si at de to filmene til Abrams har vært et sant mareritt. De har vært så elendige sett ut ifra et Trekker syn, mye bedre ut ifra et Sience Fiction syn, men jeg vil tilbake til det universet vi kjenner og elsker. Om ikke så skjer, blir det kun å støtte fan filmer heretter. Star Trek Renegades, er et veldig godt eksempel på topp moderne og spennende Star Trek. Når i tillegg mange av skuespillerne fra forskjellige ST serier spiller i serien, er det ekstra spennende.

Jeg har aldri skjønt vitsen med å endre et franchise bare fordi man skal forsøke å tjene noen ekstra kroner på det. Jeg har brukt masse penger på Cannon Trek, men det nye våset, har jeg ikke betalt mye for. Den første filmen betalte jeg, den andre ble jeg invitert med på.

18. desember 2015, kl. 14:35

• Jeg er enig med deg i at de nye Star Trek-filmene ikke er særlig i tråd med Roddenberrys visjon. Det er vel noen som har fått det for seg at de måtte «oppdatere» Star Trek for et nytt publikum og da har mye av filosofien blitt kastet på havet, fremfor å lage en tankefull men likevel actionfylt Star Trek-film.

18. desember 2015, kl. 14:52

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn: