Science fiction film, tv, bøker og spill-omtale

Ny blogg og ny filmanmeldelse

Dette blir min nye film og raritetsblogg etter å ha hatt en blogg på blogg.no en liten stund. Blogg.no virket mest fokusert på mote og slikt som ikke interesserer meg nevneverdig, så da ble det wordpress istedenfor 🙂

Så mens jeg venter på inspirasjon/overskudd til å skrive en anmeldelse eller se en film som jeg kan anmelde senere, skriver jeg heller en kort notis om den kommende episoden av Doctor Who;

Let’s kill Hitler

Doktoren er på jakt etter Melody Pond etter hendelsene i ‘A good man goes to war’ og havner i 1930-tallets Berlin hvor han støter på universets største krigsforbryter. I tillegg støter han på Hitler før han ble den Hitler. Som tidsreisende må Doktoren da belære sine reisefeller om hva man gjør og ikke gjør under tidsreiser, som å ta livet av potensielle diktatorer o.l. regner jeg med. På den annen side kan man jo spørre seg om hvem som er den største krigsforbryteren i universet? Det hintes jo til at Doktoren anser seg selv som krigsforbryter pga. sine handlinger under den store tidskrigen mot dalekene. Del to av sesong 6 kommer ikke før i september, men befinner du deg i Edinburgh i august kan du se denne episoden på den internasjonale tv-festivalen der.

Legg igjen en kommentar

